بهترین صبحانه برای لاغری

.

.

   افرادی که تصمیم دارند لاغر شوند و از رژیم های لاغری مختلفی استفاده می کنند باید بدانند که صبحانه نقش بسیار مؤثری در لاغری آن ها دارد. اگر نمی‌توانید صبح خیلی زود صبحانه بخورید، پیشنهاد می کنیم آن را آماده کرده و در محل کار مصرف کنید. یک صبحانه سالم باید ترکیب متعادلی از پروتئین، کربوهیدرات ‌های پیچیده، فیبر و چربی‌های سالم را برای شما فراهم کند تا انرژی طول روز را برای شما تأمین نماید. در ادامه جند ماده غذایی سالم برای وعده صبحانه را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آن ها برای لاغری استفاده کنید.
1. تمشک
   
یک فنجان تمشک دارای ۸ گرم است فیبر که بیش از دو برابر فیبر موجود در یک فنجان توت فرنگی و برابر با فیبر موجود در یک فنجان از برخی از انواع لوبیاها است. خوردن فیبر بیشتر به عنوان راهی برای جلوگیری از چاقی و یا حتی کاهش‌ وزن توصیه می ‌شود. زیرا فیبر به فرد سیری کاذب می دهد و مانع از پرخوری می شود. در طی یک مطالعه ۲ ساله، محققان دریافتند که مصرف ۸ گرم فیبر به ازای هر ۱۰۰۰ کالری انرژی دریافتی، موجب  2.5 کیلو کاهش ‌وزن می‌ شود.
2. بلغور جو دوسر
   
جو دوسر می‌تواند به لاغری شما کمک کند. اول اینکه سرشار از فیبر است و شما را مدت بیشتری سیر نگه می ‌دارد. دوم اینکه یک مطالعه اخیراً نشان داده است که خوردن صبحانه دارای کربوهیدرات‌ های با شاخص گلایسمی کمتر، مانند جو دوسر یا دانه سبوس، 3 ساعت قبل از ورزش، ممکن است به شما کمک کند چربی بیشتری بسوزانید. خوردن این کربوهیدرا ت‌ها، قند خون را به آهستگی افزایش خواهند داد که این امر به نوبه خود، موجب می ‌شود سطح انسولین به طور ناگهانی افزایش نیابد. از آنجایی که انسولین نقش مهمی در سیگنالینگ بدن شما برای ذخیره چربی دارد، سطح قند خون پایین ممکن است به چربی سوزی بیشتر کمک کند.
3. ماست
   
ماست یکی از مواد غذایی است که می‌تواند موجب لاغری شود. دلیل دیگر برای مصرف ماست در صبحانه این است که پروتئین موجود در آن برای لاغری به شما کمک می‌کند. پروتئین به طور طبیعی، پرکننده است و هضم آن بیشتر از کربوهیدرات ساده طول می‌کشد. هنگامی که افراد، یک نوشیدنی پروتئینی وی مصرف می ‌کردند، در طی ۶ ماه، 1.5 کیلوگرم بیشتر لاغر می شدند و حدود 25 میلیمتر بیشتر کاهش سایز دور کمر داشتند. آنها همچنین نسبت به کسانی که شیک‌ های کربوهیدراتی مصرف می ‌کردند، احساس سیری طولانی مدت ‌تری داشتند. تحقیقات دیگری که روی موش‌ ها انجام شد، نشان داد که وقتی موش پروتئین وی دریافت می‌کند، وزن بدنش کاهش یافته و چربی ‌های بدن و ماهیچه ‌های چرب او نیز کاهش می ‌یابد، حتی اگر کالری دریافتی، یکسان باشد. پروتئین وی به طور طبیعی در ماست و لبنیات یافت می‌شود. با انتخاب ماست ساده همراه با میوه تازه برای شیرین کردن آن، در مصرف کالری و قند غیرضروری صرفه ‌جویی کنید.
4. کره بادام زمینی
   
مغزها در میان ۵ ماده غذایی برتر قرار دارند و موجب لاغری می ‌شوند. این امر، احتمالاً به این دلیل است که کره بادام‌ زمینی و تمام مغزها و کره آنها، مقدار کافی از چربی‌ های سالم، فیبر و پروتئین و همه مواد مغذی لازم را تأمین می‌کنند.در گذشته مغزها به عنوان مواد غذایی با کالری و چربی زیاد و مضر برای لاغری در نظر گرفته می ‌شدند. در حالیکه مغزها و کره آنها، دارای کالری متراکم هستند، به طوری که ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌ زمینی دارای کمتر از ۲۰۰ کالری، ۲ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر است. همچنین دارای مواد مغذی دیگری است که به شما کمک می‌کند تا صبحانه مناسبی داشته باشید.
5. تخم مرغ
   
یک تخم مرغ بزرگ دارای ۶ گرم پروتئین و ۷۰ کالری است. پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات و چربی، مدت بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت. علاوه بر این، در یک مطالعه نشان داده شد، افرادی که تخم مرغ را برای صبحانه انتخاب کردند، حدود ۲ برابر بیشتر از افراد دیگر کاهش وزن داشتند. البته با کالری یکسان هرچند خوردن سفیده تخم ‌مرغ به تنهایی به حفظ کالری شما کمک می‌کند، اما اگر زرده تخم ‌مرغ را مصرف نکنید، حدود ۳ گرم پروتئین موجود در آن را از دست خواهید داد. به علاوه زرده، سرشار از مواد مغذی سالم، مانند کلسیم و آنتی ‌اکسیدان ‌های محافظ چشم مانند لوتئین و زآکسانتین می ‌باشد. زرده تخم ‌مرغ، منبع مهمی از کلسترول، در رژیم غذایی است، اما کلسترول تخم ‌مرغ عاملی برای بیماری ‌های قلبی نیست و توصیه می ‌شود هر فرد هر روز یک تخم مرغ کامل مصرف کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.