بهترین مواد غذایی برای لاغری سریع

.

بهترین مواد غذایی برای لاغری سریع

- غذاهای غنی از پروبیوتیک
   پروبیوتیک هایی که در غذاهای تخمیری مانند کیمچی، کفیر شیرین نشده و یا ماست وجود دارند موجب می شوند که سیستم گوارشی خیلی بهتر و سریع تر کار کند و درنتیجه بیشتر از حد معمول مواد غذایی را بسوزاند و مواد مفید آن را جذب کند که موجب می شود سریعتر سیری را حس کنید. ماست و بخصوص ماست یونانی حاوی پروتیئن هایی است که کالری خیلی بیشتری از کربوهیدارت می سوزانند تا بتوانند آن را هضم کنند. می توانید میوه های مورد علاقه خود را با ماست یونانی ترکیب کنید و دسر سالمی میل کنید.
- ماهی سالمون آزاد
   ماهی ها حاوی چربی هایی هستند که بدن را از چربی های ناخواسته و مضر پاک می کنند. ماهی سالمون آزاد به خاطر اینکه سرشار از اسید چرب امگا 3 است یکی از بهترین گزینه های پروتئینی است که با التهابات هم مبارزه می کند. چربی آن موجب می شود مدت زمان بیشتری احساس سیر بودن داشته باشید و همچنین خوردن میزان مناسبی پروتئین (ترکیبات همین ماهی) به قدرت ماهیچه ها کمک می کند و متابولیسم استراحتی را افزایش می دهد که موجب می شود چربی بیشتری بسوزانید.
نکته:
 ماهی سالمون را روی حلقه های لیموترش گریل کنید که خشک نشود.
- تخم مرغ
   تخم مرغ ترکیبی عالی از پروتئین و چربی است که در عین سیر کردن میزان قند خون را هم کاهش می دهد. تخم مرغ یکی از بهترین منابع چربی سوزی پروتئینی است که متابولیسم را به شدت بالا می برد. رژیم های غذایی که حاوی تخم مرغ هستند برای بالا بردن متابولیسم بدن بهترین گزینه می باشند.
نکته:
 زرده تخم مرغ سرشار از Choline است که برای هضم سریع به شدت کاربردی است. کولین به کبد کمک می کند که دتاکس شود و چربی های مفید کبد را افزایش می دهد و در نتیجه باعث کمک به لاغری و سیری می شود.
- خشکبار و مغزهای خوردنی
   خشکبار سرشار از منیزیم بوده و دانه های خوراکی خام مثل بادام، گردو و دانه کدو حلوایی سرشار از چربی های مفید برای کاهش چربی مضر دور شکم هستند. از طرفی منبع بسیار عالی از مواد ضد التهابی، اسیدهای چرب ضروری (شامل امگا 3) و چربی های تکی اشباع نشده هستند. همچنین به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان برای از بین بردن اثرات التهابی و ترمیم آن نواحی به شدت مناسب می باشند. بذر کتان به دلیل داشتن لعاب غلیظ و فیبر بسیار بالا مثل آدامس عمل می کند و وقتی لعاب ایجاد می کند به شدت سیر کننده و سالم می شود. از دیگر مواد خوردنی و نوشیدنی کمک کننده به لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مرکبات: به دلیل داشتن ویتامین C فراوان برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز.
سبزیجات با برگ تیره: منیزیم و فیبر بسیار بالا و همچنین آهن بالا برای اکسیژن رسانی.
ادویه های تند: با داشتن کپسای سین موجب بالا بردن شدید متابولیسم می شوند.
قهوه
: قهوه بدون شکر و خامه دارای مواد آنتی اکسیدان و بالا برنده متابولیسم.
چای سبز: حاوی آنتی اکسیدان و EGCG فراوان برای سوزاندن طبیعی چربی.
روغن نارگیل: چربی سوز خیلی قوی، کمک به آرامش تیروئید و کاهش دهنده وزن.
سرکه سیب قرمز: سیر کننده قوی، پایین نگه دارنده قند خون و چربی سوز.

 

بهترین صبحانه برای لاغری

.

.

   افرادی که تصمیم دارند لاغر شوند و از رژیم های لاغری مختلفی استفاده می کنند باید بدانند که صبحانه نقش بسیار مؤثری در لاغری آن ها دارد. اگر نمی‌توانید صبح خیلی زود صبحانه بخورید، پیشنهاد می کنیم آن را آماده کرده و در محل کار مصرف کنید. یک صبحانه سالم باید ترکیب متعادلی از پروتئین، کربوهیدرات ‌های پیچیده، فیبر و چربی‌های سالم را برای شما فراهم کند تا انرژی طول روز را برای شما تأمین نماید. در ادامه جند ماده غذایی سالم برای وعده صبحانه را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آن ها برای لاغری استفاده کنید.
1. تمشک
   
یک فنجان تمشک دارای ۸ گرم است فیبر که بیش از دو برابر فیبر موجود در یک فنجان توت فرنگی و برابر با فیبر موجود در یک فنجان از برخی از انواع لوبیاها است. خوردن فیبر بیشتر به عنوان راهی برای جلوگیری از چاقی و یا حتی کاهش‌ وزن توصیه می ‌شود. زیرا فیبر به فرد سیری کاذب می دهد و مانع از پرخوری می شود. در طی یک مطالعه ۲ ساله، محققان دریافتند که مصرف ۸ گرم فیبر به ازای هر ۱۰۰۰ کالری انرژی دریافتی، موجب  2.5 کیلو کاهش ‌وزن می‌ شود.
2. بلغور جو دوسر
   
جو دوسر می‌تواند به لاغری شما کمک کند. اول اینکه سرشار از فیبر است و شما را مدت بیشتری سیر نگه می ‌دارد. دوم اینکه یک مطالعه اخیراً نشان داده است که خوردن صبحانه دارای کربوهیدرات‌ های با شاخص گلایسمی کمتر، مانند جو دوسر یا دانه سبوس، 3 ساعت قبل از ورزش، ممکن است به شما کمک کند چربی بیشتری بسوزانید. خوردن این کربوهیدرا ت‌ها، قند خون را به آهستگی افزایش خواهند داد که این امر به نوبه خود، موجب می ‌شود سطح انسولین به طور ناگهانی افزایش نیابد. از آنجایی که انسولین نقش مهمی در سیگنالینگ بدن شما برای ذخیره چربی دارد، سطح قند خون پایین ممکن است به چربی سوزی بیشتر کمک کند.
3. ماست
   
ماست یکی از مواد غذایی است که می‌تواند موجب لاغری شود. دلیل دیگر برای مصرف ماست در صبحانه این است که پروتئین موجود در آن برای لاغری به شما کمک می‌کند. پروتئین به طور طبیعی، پرکننده است و هضم آن بیشتر از کربوهیدرات ساده طول می‌کشد. هنگامی که افراد، یک نوشیدنی پروتئینی وی مصرف می ‌کردند، در طی ۶ ماه، 1.5 کیلوگرم بیشتر لاغر می شدند و حدود 25 میلیمتر بیشتر کاهش سایز دور کمر داشتند. آنها همچنین نسبت به کسانی که شیک‌ های کربوهیدراتی مصرف می ‌کردند، احساس سیری طولانی مدت ‌تری داشتند. تحقیقات دیگری که روی موش‌ ها انجام شد، نشان داد که وقتی موش پروتئین وی دریافت می‌کند، وزن بدنش کاهش یافته و چربی ‌های بدن و ماهیچه ‌های چرب او نیز کاهش می ‌یابد، حتی اگر کالری دریافتی، یکسان باشد. پروتئین وی به طور طبیعی در ماست و لبنیات یافت می‌شود. با انتخاب ماست ساده همراه با میوه تازه برای شیرین کردن آن، در مصرف کالری و قند غیرضروری صرفه ‌جویی کنید.
4. کره بادام زمینی
   
مغزها در میان ۵ ماده غذایی برتر قرار دارند و موجب لاغری می ‌شوند. این امر، احتمالاً به این دلیل است که کره بادام‌ زمینی و تمام مغزها و کره آنها، مقدار کافی از چربی‌ های سالم، فیبر و پروتئین و همه مواد مغذی لازم را تأمین می‌کنند.در گذشته مغزها به عنوان مواد غذایی با کالری و چربی زیاد و مضر برای لاغری در نظر گرفته می ‌شدند. در حالیکه مغزها و کره آنها، دارای کالری متراکم هستند، به طوری که ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌ زمینی دارای کمتر از ۲۰۰ کالری، ۲ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر است. همچنین دارای مواد مغذی دیگری است که به شما کمک می‌کند تا صبحانه مناسبی داشته باشید.
5. تخم مرغ
   
یک تخم مرغ بزرگ دارای ۶ گرم پروتئین و ۷۰ کالری است. پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات و چربی، مدت بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت. علاوه بر این، در یک مطالعه نشان داده شد، افرادی که تخم مرغ را برای صبحانه انتخاب کردند، حدود ۲ برابر بیشتر از افراد دیگر کاهش وزن داشتند. البته با کالری یکسان هرچند خوردن سفیده تخم ‌مرغ به تنهایی به حفظ کالری شما کمک می‌کند، اما اگر زرده تخم ‌مرغ را مصرف نکنید، حدود ۳ گرم پروتئین موجود در آن را از دست خواهید داد. به علاوه زرده، سرشار از مواد مغذی سالم، مانند کلسیم و آنتی ‌اکسیدان ‌های محافظ چشم مانند لوتئین و زآکسانتین می ‌باشد. زرده تخم ‌مرغ، منبع مهمی از کلسترول، در رژیم غذایی است، اما کلسترول تخم ‌مرغ عاملی برای بیماری ‌های قلبی نیست و توصیه می ‌شود هر فرد هر روز یک تخم مرغ کامل مصرف کند.

 

فواید لاغری با تردمیل

.
.

   لاغری یکی از برنامه های مهم افراد چاق و افرادی است که به دنبال تناسب اندام و سلامتی هستند. برای لاغری و کاهش وزن روش ها و وسایل مختلفی وجود دارد. قطعا اولین گام برای لاغری ورزش کردن است. زیرا شما در حین ورزش کردن عرق می کنید و از طریق همین عرق چربی های اضفی بدن سوخته و لاغری برای بدن حاصل می شود. اما علاوه بر ورزش و رژیم های غذایی و لاغری مختلف می توانید از ابزارهای ورزشی مناسب برای لاغری استفاده کنید. یکی از ابزارهای مناسب برای لاغری تردمیل است. قطعا شما نام این دستگاه را زیاد شنیده اید و شاید در برخی از باشگاه های ورزشی و منازل دیده باشید
   
تردمیل دستگاه هایی است که دارای یک ریل مشخص برای دویدن و صفحه ای الکترونیکی برای تنظیم سرعت دویدن و سایر امکانات است. اگر شما به فکر لاغری هستید، دویدن بر روی تردمیل بهترین گزینهاست، زیرا برنامه‌ های تمرینی هوازی مرتبط با دستگاه تردمیل، ماهیتی در راستای طبیعی ترین نوع جنبش و حرکت در انسان دارد. شما با استفاده از این دستگاه می توانید به راحتی در منزل و یا در باشگاه دویدن را با سرعت های مختلف انجام داده و فرآیند چربی سوزی را در بدن خود ایجاد کنید. در واقع باید بگوییم هیچ وسیله‌ ای مانند تردمیل نمی تواند وزن شما را به خوبی کاهش دهد و موجب تقویت سیستم قلب و عروف شود، البته این دستگاه کاربردی علاوه بر این موارد موجب بهبود سوخت و ساز (متابولیسم) بدن خواهد شد. در ادامه فواید دستگاه تردمیل را معرفی می کنیم:
-
افزایش اکسیژن در خون که بر سلامتی فرد تاثیر می‌ گذارد.
-
کلسترول را کاهش داده و فشار خون را طبیعی می‌ کند.
-
تقویت سیستم قلبی عروقی و افزایش مقاومت در برابر استرس و تنش.
-
ایجاد شادی و خلق و خوی خوب
-
تراکم استخوان را افزایش می دهد.
-
افزایش قدرت عضلانی و انعطاف پذیری
-
بهبود حرکت مفاصل
-
تأثیر کمتر روی مفاصل نسبت به ورزش در بیرون (به این دلیل که، پاهای شما در زمان دویدن بر روی سطح سختی به مانند: آسفالت دچار فشار ناشی از ضربه می‌ شود، تردمیل‌ ها دارای ضربه گیرهایی منعطف برای ایجاد سطحی نرم هستند)
-
قابلیت تنظیم سرعت و شیب
-
آسان تر برای نظارت بر پیشرفت تمرینی
-
تغییرات در تمرینات راحت تر است.
-
آسان برای استفاده برای فضای خانه

 

مراحل رژیم لاغری دوکان

.

رژیم لاغری دوکان دارای چهار مرحله اصلی می باشد که با رعایت هر کدام از این مراحل به صورت مرتب می توانید لاغری چشمگیری داشته باشید. مراحل چهارگانه رژیم لاغری دوکان:
1-
مرحله حمله (1 تا 10 روز)
- در این مرحله به میزان نامحدود از پروتئین ‌های بدون چربی می ‌توان استفاده کرد. به‌طور مثال:
گوشت‌ های کم‌ چرب گاو، گوساله، مرغ، ماهی، جگر، زبان، ژامبون کم‌ چرب، بوقلمون، تخم ‌مرغ، پروتئین گیاهی مانند توفو (سویا) و سیتان (گوشت ساخته ‌شده از گندم)، لبنیات بدون چربی، آب و دیگر نوشیدنی ‌های بدون کالری
-
استفاده روزانه 5 /1 قاشق غذا خوری سبوس جو دو سر نیز از الزامات این رژیم لاغری است.
-
از ادویه‌ ها و سبزی‌ ها برای جلوگیری از یکنواختی می ‌توان استفاده نمود.
-
عدم رعایت اصول رژیم در این مرحله مانند سوراخ کردن یک بالن با یک سوزن است!
2-
مرحله کاهش یا کروز
-
در این مرحله، سبزیجات خاصی را می توان استفاده نمود: مثل خیار، قارچ، کدوسبز، فلفل و سبزیجات برگ سبز مثل کاهو، کلم و
-
با این‌حال، رژیم دوکان توصیه می‌ کند که یک روز از پروتئین‌ های خالص و روز بعد از پروتئین به همراه سبزیجات استفاده کنید یا اینکه پنج روز از پروتئین و پنج روز پروتئین به همراه سبزیجات استفاده شود.
-
در این مرحله مصرف سبوس جو دو سر به مقدار 2 قاشق غذا خوری افزایش می ‌یابد.
-
با توجه به برنامه غذایی دوکان شما باید در هفته به میزان 1-2 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید و تا زمانی که وزن هدف خود برسید، ادامه دهید.
3- مرحله تثبیت (به ازای هر نیم کیلوگرم کاهش وزن 5 روز)
-
در این مرحله از پروتئین ‌ها و سبزیجات مراحل قبل می‌ توان استفاده کرد اما حالا می توان آن‌ها را با هم ترکیب نمود.
-
همچنین روزانه میوه، نان سبوس‌دار و پنیر می‌توانید بخورید.
-
هر هفته نیز چند واحد غذای نشاسته‌ای‌ مثل ماکارونی و کینوا می ‌توانید میل کنید و اضافه بر آن چند واحد از گوشت پرچرب و یا 1-2 وعده غذایی کامل به‌ عنوان جایزه خواهید داشت.
-
همچنان 2 قاشق غذا خوری از سبوس جو روزانه باید استفاده شود.
-
یک روز در هفته مشابه مرحله حمله فقط از پروتئین ‌های کم‌چرب و خالص استفاده کنید.
4-
مرحله تثبیت دائمی
-
شما می‌ توانید 6 روز از هفته هرچه که دوست داشتید بخورید. روز هفتم رژیم از غذاهای مرحله اول که پروتئین ‌های کم‌چرب است استفاده کنید.
-
استفاده روزانه سبوس جو به 3 قاشق غذاخوری افزایش پیدا می‌ کند.
-
خوردن سبوس جو دوسر به شما کمک می‌ کند که احساس سیری کنید، کلسترول را کاهش داده و جذب قند و چربی را کاهش می‌ دهد.

 

تاثیر آب بر لاغری

.

تاثیر آب بر لاغری

   آب یکی از نوشیدنی ای ضروری برای بدن است که نیاز تشنگی بدن را برطرف می سازد. جالب است بدانید این نوشیدنی علاوه رفع تشنگی تأثیر بسیار زیادی در لاغری و کاهش وزن دارد. در واقع آب موجب می شود که وزن شما ثابت نگه داشته شود و مانع از پرخوری شما می شود. شاید شنیده و یا دیده باشید افراد لاغر قبل از مصرف وعده های غذایی خود چند لیوانی آب می نوشند. دلیل این کار این است که نوشیدن آب موجب کاهش گرسنگی و در واقع حس سیری می شود . مانع از پرخوری فرد خواهد شد.
تاثیر آب بر لاغری با کالری سوزی بیشتر!
   
نوشیدن آب کالری سوزی را در حالت استراحت در افراد (کالری سوخته شده در حال استراحت) افزایش می‌ دهد و در واقع متابولیسم پایه در این افراد افزایش خواهد یافت. مطالعات نشان می دهند که در بزرگسالان مصرف انرژی در حالت استراحت 10 دقیقه پس از نوشیدن آب 24- 30% افزایش ‌یافته است. این زمان در حالت عادی حدوداٌ 60 دقیقه طول می‌ کشد. در مطالعه دیگری بر روی کودکان چاق و دارای اضافه‌ وزن مشخص شد که پس از نوشیدن آب سرد توسط این کودکان مصرف انرژی در حال استراحت تا 25% افزایش ‌یافته است. مطالعه ‌ای بر روی زنان دارای اضافه‌ وزن انجام شد، در این مطالعه اثر افزایش مصرف آب به بیش از 1 لیتر در روز را بررسی کردند. نتایج نشان دادند که افرادی که در طی یک دوره 12 ماهه آب بیشتری مصرف کردند 2 کیلوگرم کاهش وزن بیشتری داشتند.
   
در نتیجه از این مطالعات می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن 0.5 لیتر آب بیشتر موجب افزایش 23 کالری به کالری ‌های سوخته شده است؛ که در طول یک سال 17000 کالری معادل سوزاندن 2 کیلوگرم چربی است! این نتایج در هنگام نوشیدن آب سرد متفاوت است و کالری سوزی بیشتر خواهد شد. چون بدن انرژی بیشتری برای گرم کردن آب بدن و رساندن آن به دمای بدن صرف می ‌کند.
نوشیدن آب قبل از غذا و  اشتها
   
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نوشیدن آب قبل از غذا موجب لاغری در این افراد می ‌شود. واقعیتی که پشت این مطلب وجود دارد این است که تحقیقات نشان داده ‌اند در میانسالان و سالمندانی که قبل از وعده‌ های غذایی آب نوشیده ‌اند تاثیر آب بر لاغری بیشتر است. اگرچه که اکثر مطالعات در میانسالان و سالمندان کاهش کالری دریافتی را نشان داده است اما هنوز شواهد کافی برای صدق کردن این موضوع در جوانان وجود ندارد.