تاثیر آب بر لاغری

.

تاثیر آب بر لاغری

   آب یکی از نوشیدنی ای ضروری برای بدن است که نیاز تشنگی بدن را برطرف می سازد. جالب است بدانید این نوشیدنی علاوه رفع تشنگی تأثیر بسیار زیادی در لاغری و کاهش وزن دارد. در واقع آب موجب می شود که وزن شما ثابت نگه داشته شود و مانع از پرخوری شما می شود. شاید شنیده و یا دیده باشید افراد لاغر قبل از مصرف وعده های غذایی خود چند لیوانی آب می نوشند. دلیل این کار این است که نوشیدن آب موجب کاهش گرسنگی و در واقع حس سیری می شود . مانع از پرخوری فرد خواهد شد.
تاثیر آب بر لاغری با کالری سوزی بیشتر!
   
نوشیدن آب کالری سوزی را در حالت استراحت در افراد (کالری سوخته شده در حال استراحت) افزایش می‌ دهد و در واقع متابولیسم پایه در این افراد افزایش خواهد یافت. مطالعات نشان می دهند که در بزرگسالان مصرف انرژی در حالت استراحت 10 دقیقه پس از نوشیدن آب 24- 30% افزایش ‌یافته است. این زمان در حالت عادی حدوداٌ 60 دقیقه طول می‌ کشد. در مطالعه دیگری بر روی کودکان چاق و دارای اضافه‌ وزن مشخص شد که پس از نوشیدن آب سرد توسط این کودکان مصرف انرژی در حال استراحت تا 25% افزایش ‌یافته است. مطالعه ‌ای بر روی زنان دارای اضافه‌ وزن انجام شد، در این مطالعه اثر افزایش مصرف آب به بیش از 1 لیتر در روز را بررسی کردند. نتایج نشان دادند که افرادی که در طی یک دوره 12 ماهه آب بیشتری مصرف کردند 2 کیلوگرم کاهش وزن بیشتری داشتند.
   
در نتیجه از این مطالعات می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن 0.5 لیتر آب بیشتر موجب افزایش 23 کالری به کالری ‌های سوخته شده است؛ که در طول یک سال 17000 کالری معادل سوزاندن 2 کیلوگرم چربی است! این نتایج در هنگام نوشیدن آب سرد متفاوت است و کالری سوزی بیشتر خواهد شد. چون بدن انرژی بیشتری برای گرم کردن آب بدن و رساندن آن به دمای بدن صرف می ‌کند.
نوشیدن آب قبل از غذا و  اشتها
   
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نوشیدن آب قبل از غذا موجب لاغری در این افراد می ‌شود. واقعیتی که پشت این مطلب وجود دارد این است که تحقیقات نشان داده ‌اند در میانسالان و سالمندانی که قبل از وعده‌ های غذایی آب نوشیده ‌اند تاثیر آب بر لاغری بیشتر است. اگرچه که اکثر مطالعات در میانسالان و سالمندان کاهش کالری دریافتی را نشان داده است اما هنوز شواهد کافی برای صدق کردن این موضوع در جوانان وجود ندارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.