بهترین مواد غذایی برای لاغری سریع

.

بهترین مواد غذایی برای لاغری سریع

- غذاهای غنی از پروبیوتیک
   پروبیوتیک هایی که در غذاهای تخمیری مانند کیمچی، کفیر شیرین نشده و یا ماست وجود دارند موجب می شوند که سیستم گوارشی خیلی بهتر و سریع تر کار کند و درنتیجه بیشتر از حد معمول مواد غذایی را بسوزاند و مواد مفید آن را جذب کند که موجب می شود سریعتر سیری را حس کنید. ماست و بخصوص ماست یونانی حاوی پروتیئن هایی است که کالری خیلی بیشتری از کربوهیدارت می سوزانند تا بتوانند آن را هضم کنند. می توانید میوه های مورد علاقه خود را با ماست یونانی ترکیب کنید و دسر سالمی میل کنید.
- ماهی سالمون آزاد
   ماهی ها حاوی چربی هایی هستند که بدن را از چربی های ناخواسته و مضر پاک می کنند. ماهی سالمون آزاد به خاطر اینکه سرشار از اسید چرب امگا 3 است یکی از بهترین گزینه های پروتئینی است که با التهابات هم مبارزه می کند. چربی آن موجب می شود مدت زمان بیشتری احساس سیر بودن داشته باشید و همچنین خوردن میزان مناسبی پروتئین (ترکیبات همین ماهی) به قدرت ماهیچه ها کمک می کند و متابولیسم استراحتی را افزایش می دهد که موجب می شود چربی بیشتری بسوزانید.
نکته:
 ماهی سالمون را روی حلقه های لیموترش گریل کنید که خشک نشود.
- تخم مرغ
   تخم مرغ ترکیبی عالی از پروتئین و چربی است که در عین سیر کردن میزان قند خون را هم کاهش می دهد. تخم مرغ یکی از بهترین منابع چربی سوزی پروتئینی است که متابولیسم را به شدت بالا می برد. رژیم های غذایی که حاوی تخم مرغ هستند برای بالا بردن متابولیسم بدن بهترین گزینه می باشند.
نکته:
 زرده تخم مرغ سرشار از Choline است که برای هضم سریع به شدت کاربردی است. کولین به کبد کمک می کند که دتاکس شود و چربی های مفید کبد را افزایش می دهد و در نتیجه باعث کمک به لاغری و سیری می شود.
- خشکبار و مغزهای خوردنی
   خشکبار سرشار از منیزیم بوده و دانه های خوراکی خام مثل بادام، گردو و دانه کدو حلوایی سرشار از چربی های مفید برای کاهش چربی مضر دور شکم هستند. از طرفی منبع بسیار عالی از مواد ضد التهابی، اسیدهای چرب ضروری (شامل امگا 3) و چربی های تکی اشباع نشده هستند. همچنین به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان برای از بین بردن اثرات التهابی و ترمیم آن نواحی به شدت مناسب می باشند. بذر کتان به دلیل داشتن لعاب غلیظ و فیبر بسیار بالا مثل آدامس عمل می کند و وقتی لعاب ایجاد می کند به شدت سیر کننده و سالم می شود. از دیگر مواد خوردنی و نوشیدنی کمک کننده به لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مرکبات: به دلیل داشتن ویتامین C فراوان برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز.
سبزیجات با برگ تیره: منیزیم و فیبر بسیار بالا و همچنین آهن بالا برای اکسیژن رسانی.
ادویه های تند: با داشتن کپسای سین موجب بالا بردن شدید متابولیسم می شوند.
قهوه
: قهوه بدون شکر و خامه دارای مواد آنتی اکسیدان و بالا برنده متابولیسم.
چای سبز: حاوی آنتی اکسیدان و EGCG فراوان برای سوزاندن طبیعی چربی.
روغن نارگیل: چربی سوز خیلی قوی، کمک به آرامش تیروئید و کاهش دهنده وزن.
سرکه سیب قرمز: سیر کننده قوی، پایین نگه دارنده قند خون و چربی سوز.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.